Το πουλάκι, είναι μια πολυβραβευμένη σειρά κινουμένων σχεδίων της Γερμανίδας εικονογράφου Lena Von Dohren.
Χαρακτηρίζεται από την δύναμη των σχεδίων και των χρωματικών συνδυασμών μέσα στην μινιμαλιστική τους απλότητα και από την απουσία διαλόγων, ενώ η μουσική τους επένδυση είναι ένα ηχοτοπίο από φυσικούς ήχους.
Υπόθεση
Ένα μικρό μαύρο πουλάκι δεν έχει μάθει ακόμα να πετά.
Παρ΄ όλα αυτά ζει μέσα στο δάσος χαρούμενο, απολαμβάνει την εξερεύνηση και ζει διάφορες περιπέτειες παρέα με τους φίλους του.
Στη σημερινή ανάρτηση θα απολαύσουμε την χειμωνιάτικη περιπέτεια του μικρού πουλιού που ταξιδεύει ακολουθώντας τον τρελό χορό ενός ξερού φύλλου μέσα στο λευκό χιονισμένο τοπίο.
Όμως, η αλεπού καραδοκεί...
Δείτε και τα υπόλοιπα επεισόδια της σειράς.
Διδακτική αξιοποίηση της ταινίας
Γνωρίζετε, παιδιά, ότι υπάρχει μια μουσική σύνθεση για τον χορό των ξερών φύλλων στον αέρα;
Λέγεται Το ραγκ των φύλλων σφενδάμου του Αμερικανού συνθέτη Σκοτ Τζόπλιν.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα μπείτε στην ξεχωριστή ανάρτηση Το ραγκ των φύλλων σφενδάμου(κινούμενα σχέδια προς διδακτική αξιοποίηση)
Στα επόμενα βίντεο θα ακούσουμε το κομμάτι σε τρεις εκδοχές:
1ο βίντεο: πιο αργή μουσική
2ο βίντεο: μέτρια γρήγορη μουσική
3ο βίντεο: πολύ γρήγορη μουσική
Δραστηριότητα 1: Κινούμαι με τη μουσική - Ένα φύλλο που χορεύει
Παρατηρείστε προσεχτικά τις κινήσεις του φύλλου στην ταινία.
Καταγράψτε τις (πτώση, σύρσιμο, στροβίλισμα κλπ).
Φανταστείτε πως είστε ξερά φύλλα που έχουν πέσει από τα δέντρα και τα φυσά ο αέρας.
Κινηθείτε όσο πιο αυθόρμητα στον ρυθμό της πιο αργής μουσικής (1ο βίντεο), προσπαθώντας να συμπεριλάβετε όλες τις επιμέρους κινήσεις που έχετε παρατηρήσει.
Επαναλάβετε το ίδιο με το 2ο βίντεο (πιο γρήγορη μουσική, συνεπώς πιο γρήγορες κινήσεις) και μετά με το 3ο βίντεο (ακόμα πιο γρήγορη μουσική, ακόμα πιο γρήγορες κινήσεις).
Ποια από τις τρεις εκδοχές σας άρεσε περισσότερο;
Δραστηριότητα 2: Μουσική επένδυση της ταινίας
Ποια από τις τρεις εκδοχές πιστεύετε ότι ταιριάζει στην ταινία που είδαμε σήμερα;
Δοκιμάστε να παρακολουθήστε την ταινία χωρίς ήχο, ενώ ταυτόχρονα παίζει η μουσική από ένα από τα τρία βίντεο.
Σας άρεσε;
Σας φαίνεται να ταιριάζει;
Δικαιολογείστε την απάντησή σας.
Δοκιμάστε όλες τις εκδοχές (πιο αργή, μέτρια, πιο γρήγορη) μέχρι να βρείτε αυτή που ταιριάζει καλύτερα με την ταινία.
Δραστηριότητα 3: Δημιουργία ηχοτοπίου
Παρακολουθήστε την ταινία ξανά, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στους ήχους.
Καταγράψτε τους σε ένα χαρτί αναλυτικά, σταματώντας την ροή όπου χρειάζεται.
Οι σημειώσεις θα έχουν την μορφή π.χ αέρας που φυσά, πάγος που σπάει, αντικείμενο που βουλιάζει σε νερό κλπ.
Επινοείστε τρόπους για να παράγετε αυτούς τους ήχους, π.χ
-αέρας που φυσά = φυσάμε μέσα σε χωνί από χαρτόνι για να ακούγεται δυνατά
-πάγος που σπάει = σπάμε μια χούφτα μακαρόνια να ακουστεί το κρακ
-αντικείμενο που βουλιάζει σε νερό = με ένα καλαμάκι κάνουμε μπουρμπουλήθρες σε ένα μπουκάλι μισογεμάτο με νερό κλπ.
Στη συνέχεια, παρακολουθείστε την ταινία χωρίς ήχο και αναπαράγετε ζωντανά τους ήχους που έχετε επινοήσει.
Στο τέλος μπορείτε να ηχογραφήσετε τους ήχους αυτούς και να δημιουργήσετε στο media player ένα νέο βίντεο με την ταινία και το ηχοτοπίο που εσείς δημιουργήσατε.
Θα χαρούμε να δημοσιεύσουμε τις προσπάθειές σας στο giroapotimousiki@blogspot.com.