Το ότι άνθρωποι τυφλοί μπορούν να ζωγραφίσουν υπέροχα, άνθρωποι χωρίς χέρια και πόδια μπορούν να γίνουν αθλητές και μάλιστα ολυμπιονίκες και άνθρωποι κωφοί μπορούν να συνθέσουν αριστουργήματα (όπως ο Μπετόβεν), αυτό φαντάζομαι το γνωρίζετε ήδη παιδιά.
Φυσικά, όλοι αυτοί οι άνθρωποι, ζουν μια δύσκολη ζωή, σε έναν κόσμο γεμάτο εμπόδια και ο λόγος δεν είναι η αναπηρία τους.
Άλλωστε, μας αποδεικνύουν διαρκώς πόσα πετυχαίνουν, παρά τα όποια προβλήματά τους. Προβλήματα που, αν είχαμε εμείς οι υπόλοιποι, απλά θα αισθανόμασταν δυστυχισμένοι και ανήμποροι.
Ο λόγος που η ζωή των αναπήρων είναι δύσκολη, είναι γιατί εμείς οι υπόλοιποι δεν θέλουμε να ξεβολευτούμε, να αλλάξουμε τις συνήθειές μας, με λίγα λόγια, να δεχτούμε το διαφορετικό
Από μικρά παιδιά, θέλουμε να μοιάζουμε μεταξύ μας, σχεδόν να μην φαινόμαστε.
Δεν αντέχουμε να νιώθουμε ότι διαφέρουμε.
Χρειάζεται να περάσουν πολλά χρόνια, για να καταλάβουμε την αξία του να είσαι μοναδικός!
Υπάρχει μια ωραία ιστορία για αυτό που μπορείς να τη βρεις στη Χρωματιστή Τάξη πατώντας τον σύνδεσμο "Ένα γουρουνάκι διαφορετικό"
Σήμερα, θέλω να μοιραστώ μαζί σας το επόμενο βίντεο, όχι για άλλο λόγο, παρά για να σας μεταφέρω τη χαρά, την αισιοδοξία και τη δύναμη που ένοιωσα όταν το παρακολούθησα.
"Ο Μικρός τυμπανιστής" από τη σχολή κωφών Λευκωσίας και την Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου.
Λοιπόν, έχω μια ιδέα.
Τα λόγια του μικρού τυμπανιστή τα γνωρίζουμε από την προηγούμενη ενότητα.
Τι θα λέγατε να προσπαθήσουμε να το τραγουδήσουμε την ώρα που βλέπουμε το βίντεο.
Με αυτό τον τρόπο, θα καταφέρουμε να αντιστοιχήσουμε κάποια από λόγια με τα σύμβολα της νοηματικής, που είναι η γλώσσα των κωφάλαλων ανθρώπων.
Γιατί η μουσική μας βοηθάει και στη νοηματική γλώσσα!
Αξίζει να προσπαθήσουμε.
Θα μας απελευθερώσει, καθώς στη γλώσσα αυτή, συμμετέχουν και άλλα μέρη του σώματός, εκτός από το στόμα.
Θα μας βοηθήσει με την εκφραστικότητα του προσώπου μας, κάτι που είναι πολύτιμο στη μουσική και που δυστυχώς κοντεύουμε να χάσουμε, τόσες ώρες που περνάμε απαθείς μπροστά σε μια οθόνη.
Για να βοηθηθούμε, μπορούμε να μάθουμε για αρχή πώς συμβολίζονται τα γράμματα της Αλφαβήτας στα παρακάτω βίντεο.
Άλφα Βήτα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
Τραγούδι "Άλφα Βήτα" στη νοηματική
Δείτε και το επόμενο βίντεο με τίτλο ''Νιώσε τη μουσική".
Κωφάλαλα παιδιά, αντιλαμβάνονται τη μουσική από τις δονήσεις των οργάνων που παίζουν δίπλα τους οι μουσικοί.
Κωφάλαλα παιδιά, αντιλαμβάνονται τη μουσική από τις δονήσεις των οργάνων που παίζουν δίπλα τους οι μουσικοί.
Αντιδρούν με το σώμα τους και ανταποκρίνονται στους ήχους, περίπου όπως παίζουμε εμείς στην τάξη με το ψηλά-χαμηλά, δυνατά-σιγανά, γρήγορα-αργά κλπ.
Ξέρετε τι κατάλαβα παιδιά;
Συνηθίζουμε να γκρινιάζουμε και να στεναχωριόμαστε, όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως θέλουμε.
Απαιτούμε από τους άλλους να κάνουν τα πάντα για μας.
Μήπως, με αφορμή και αυτά που είπαμε σήμερα, να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να είναι ο κόσμος καλύτερος για όλους τους άλλους;
Άλλωστε, αυτό δεν είναι και το νόημα αυτών των ημερών;
Καλά Χριστούγεννα να έχουμε παιδιά!