Τρίτη 20 Μαΐου 2025

Το πουλάκι και οι μέλισσες, Ανοιξιάτικη περιπέτεια

Το πουλάκι, είναι μια πολυβραβευμένη σειρά κινουμένων σχεδίων της Γερμανίδας εικονογράφου Λένα Βον Ντόρεν.
Χαρακτηρίζεται από την δύναμη των σχεδίων και των χρωματικών συνδυασμών μέσα στην μινιμαλιστική τους απλότητα και από την απουσία διαλόγων, ενώ η μουσική τους επένδυση είναι ένα ηχοτοπίο από φυσικούς ήχους.
Η σειρά αποτελείται από 4 επεισόδια, ένα για κάθε εποχή.

Υπόθεση
Ένα μικρό μαύρο πουλάκι δεν έχει μάθει ακόμα να πετά.
Παρ΄ όλα αυτά ζει μέσα στο δάσος χαρούμενο, απολαμβάνει την εξερεύνηση και ζει διάφορες περιπέτειες παρέα με τους φίλους του.
Στο σημερινό ανοιξιάτικο επεισόδιο, το λουλούδι που ποτίζει το πουλάκι έχει ήδη ανθίσει και προκαλεί τον ερχομό μιας μέλισσας.
Στην αρχή του πουλάκι την βλέπει με επιφύλαξη.
Όταν όμως η μέλισσα με τις φίλες της θα γλιτώσουν το πουλάκι από την επίθεση της πεινασμένης αλεπούς, τότε αυτό θα αισθανθεί ευγνωμοσύνη και θα ανταμείψει ολόκληρη την κυψέλη με πολλά-πολλά λουλούδια!


Δείτε και τα άλλα επεισόδια

Διδακτική αξιοποίηση ταινίας

1. Μαθαίνουμε για τις μέλισσες
Η ταινία αποτελεί μια πρώτης τάξεως αφορμή για να μιλήσουμε στην τάξη για τον μαγικό κόσμο των μελισσών.
Πέρα από την περιγραφή τους, τη μορφολογία τους και τον κύκλο ζωής τους, ιδιαίτερη αξία έχει να αναφερθούμε στην συμβολή τους στην οικολογία και στην ζωή των υπολοίπων έμβιων όντων, στην ευφυή κοινωνική τους οργάνωση, στα χρήσιμα προϊόντα που παράγουν κλπ.
Υπάρχει πολύ υλικό στο διαδίκτυο, ενδεικτικά δείτε το επόμενο βίντεο.


2. Μέλισσα και Μουσική
Να μερικές προτάσεις που η μέλισσα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την μουσική.

3. Κατασκευή STEAM για την Μέλισσα
Δείτε μια απίθανη εύκολη κατασκευή που μπορούμε να αξιοποιήσουμε τόσο στα καλλιτεχνικά μαθήματα όσο και στα πειράματα της Φυσικής και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

4. Θεατρικό δρώμενο
Το σημερινό επεισόδιο, όπως και τα υπόλοιπα της σειράς, δεν έχουν λόγια άλλα μόνο κινούμενα σχέδια και ήχους.
Αποτελεί έναν καλό οδηγό ώστε να κάνουμε ένα αντίστοιχο δρώμενο στη θεατρική σκηνή του σχολείου μας, που θα συνδυάζει ήχους, χρώματα και κινήσεις.
Έτσι μπορούμε να αυτοσχεδιάσουμε με τα εξής:

Ήχοι
-τιτίβισμα πουλιών(σφυρίζοντας με το στόμα ή με το όργανο λαλίτσα)
-βουητό μέλισσας (με το στόμα ή με την κατασκευή Μέλισσα που βουίζει)
-ήχος νερού που τρέχει από το ποτιστήρι (ρίχνουμε νερό από ένα ποτιστήρι σε μια λεκάνη)
-ήχος νερού σε ήρεμη θάλασσα (με το όργανο Τύμπανο της θάλασσας)
-θρόισμα των φύλλων (με σείστρο από αληθινά ξερά φύλλα, ή με Σείστρο από καπάκια)
-ήχοι από μεταλλόφωνο ή ξυλόφωνο για τις καμπανούλες
-κοφτοί ήχοι γδούπου (χτυπώντας αντικείμενα ή με Τύμπανο από τενεκεδάκι

Κινήσεις
-Πουλάκι που περπατά ελαφρά στις μύτες
-Πουλάκι που πετά
-Πουλάκι που παίζει μεταλλόφωνο με τις καμπανούλες
-Λουλούδια που ξεπετάγονται, φυτά που μεγαλώνουν
-Φύλλα που σείονται ανάλαφρα στο ανοιξιάτικο αεράκι
-Αλεπού που περπατά μουλωχτά
-Μέλισσα που πετά 
-Μέλισσες που κινούνται σαν σμήνος

Χρώματα
-Κίτρινο και μαύρο της μέλισσας
-Πορτοκαλί της αλεπούς
-Πράσινο των φύλλων
-Άσπρο για τις καμπανούλες
-Γαλάζιο του ανοιξιάτικου ουρανού
-Θαλασσί της θάλασσας ή γαλαζοπράσινο για το ποτάμι
Το πουλάκι μπορούμε να το αναπαραστήσουμε πολλά χρώματα ή  μινιμαλιστικό μονόχρωμο όπως στην ταινία.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πανιά, ή να χρωματίσουμε εμείς χαρτί του μέτρου για τις κατασκευές μας.