Έφτασε η ώρα να χτυπήσει το σχολικό κουδούνι.
Η πρώτη μέρα στο σχολείο δεν είναι ίδια για όλους.
Άλλα παιδιά είναι πιο εξωστρεφή και ζωηρά και αισθάνονται άνετα μέσα στο πλήθος της αυλής και άλλα είναι πιο συνεσταλμένα και χρειάζονται προτροπή για να ενταχθούν στο σύνολο.
Είναι τα πρωτάκια που θέλουν μια ξεχωριστή αντιμετώπιση έτσι κι αλλιώς, αλλά είναι και τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων που έχουν έρθει για πρώτη φορά στο σχολείο μας.
Πως σε λένε (παιχνίδι γνωριμίας)
Το παιχνίδι αυτό μπορεί να παιχθεί τόσο μέσα στην τάξη με τα παιδιά ενός τμήματος, όσο και στην αυλή με όλα τα παιδιά του σχολείου.
Περιγραφή
Καθόμαστε όλοι σε κύκλο, ώστε να βλέπουμε ο ένας τον άλλον.
Ο δάσκαλος απευθύνεται στο πρώτο παιδί που βρίσκεται δίπλα του στον κύκλο και γίνεται ο εξής διάλογος (τραγουδιστά και ρυθμικά):
Δάσκαλος: Πώς σε λέ-νε
Παιδί: Μα-ρί-α
Όλοι μαζί: Γεια-σου Μα-ρί-α, κα-λη-μέ-ρα σου!
Στη συνέχεια η Μαρία παίρνει το ρόλο του δασκάλου και ρωτά το διπλανό παιδί, εκείνο απαντά και όλοι μαζί το χαιρετάνε.
Αυτό συνεχίζεται διαδοχικά με όλους μέχρι να κλείσει ο κύκλος, όπου το τελευταίο παιδί θα ρωτήσει το όνομα του δασκάλου, εκείνος θα απαντήσει και όλοι μαζί θα τον χαιρετήσουν.
Επειδή, όπως είπαμε, κάποια παιδιά μπορεί να ντρέπονται να μιλήσουν δυνατά και μπροστά σε άλλους, βοηθάει πολύ μια κατασκευή που μάθαμε παλιότερα, η χάρτινη φατσούλα-κλακέτα που τραγουδάει.
Γίνεται εύκολα, συνοδεύει ρυθμικά τον τραγουδιστό διάλογο και επειδή μοιάζει με θεατρική γαντόκουκλα βοηθά τους ντροπαλούς να εκφραστούν (το παιδί νοιώθει ότι μιλά στη φατσούλα και όχι στο δάσκαλο, ή, είναι η φατσούλα που τραγουδά, όχι το παιδί).
Στο επόμενο βίντεο, ο κύριος Βασίλης, η κυρία Γεωργία και η κυρία Σωτηρία μας δείχνουν πως θα παίξουν το παιχνίδι την πρώτη μέρα στο σχολείο με τους μαθητές τους.
Παραλλαγές
Εκτός από την απλή μορφή του παιχνιδιού με τα ονόματα, μπορούν να ακολουθήσουν και άλλοι διάλογοι για να γνωριστούμε όλοι καλύτερα μεταξύ μας.
Δεν είναι απαραίτητο να λέγονται όλα ρυθμικά και τραγουδιστά.
Ανά δυο τα παιδιά παίρνουν το ρόλο και αυτού που ρωτά και αυτού που απαντά (χρησιμοποιώντας τη φατσούλα, διευκολύνεται ο διάλογος)
Ενδεικτικά, να μερικές ερωτήσεις:
-Τι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο
-Έχεις αδέλφια
-Από που είσαι
-Αγαπημένο τραγούδι
-Αγαπημένο χρώμα
-Αγαπημένο φαγητό
-Αγαπημένο παιχνίδι
-Βουνό ή θάλασσα
-Μπάσκετ ή ποδόσφαιρο
-Κολύμπι ή βόλεϊ