Σήμερα, παιδιά, θα ξαναθυμηθούμε Το γαϊτανάκι, ένα τραγούδι που έχουμε τραγουδήσει πολλές φορές, σε πολλές γιορτές.
Οι μαθητές της Β΄ τάξης θα το συναντήσατε και στο βιβλίο της Γλώσσας.
Είναι ένα τραγούδι που μιλάει για την δύναμη της συνεργασίας και της αλληλεγγύης.
Ποιος θα φανταζόταν ότι τα χεράκια των μικρών παιδιών αν ενωθούν σε έναν κύκλο, τότε ο κύκλος αυτός θα ήταν τόσο μεγάλος που θα μπορούσε να αγκαλιάσει όλη τη γη!
Είναι τεράστια η δύναμη που έχουμε παιδιά όταν είμαστε ομάδα, να μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό!
Ας ακούσουμε το τραγούδι, στο παρακάτω βίντεο που εικονογράφησαν οι μαθητές της Α΄ τάξης του 66ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Μπορείτε να το τραγουδήσετε κι εσείς παιδιά.
Τα λόγια αναγράφονται στην οθόνη.
Το τραγούδι αυτό είναι διασκευή ενός γαλλικού τραγουδιού, που όμως, τραγουδιέται σε πολλές χώρες του κόσμου με το ίδιο νόημα.
Τα λόγια στα ελληνικά έγραψε ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος, ενώ τη μουσική συνέθεσε ο Λουκιανός Κηλαηδόνης.
Μπορείτε να φανταστείτε γιατί το τραγούδι ονομάζεται Γαϊτανάκι;
Μπορείτε να φανταστείτε γιατί το τραγούδι ονομάζεται Γαϊτανάκι;
Μπορείτε να εκτυπώσετε τα λόγια του τραγουδιού και το φύλλο εργασίας εδώ:
🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵
Το γαϊτανάκι είναι ένας πολύ ιδιαίτερος χορός που προέρχεται από τη Μικρά Ασία αλλά συνηθίζουμε να τον χορεύουμε σε πολλά μέρη της Ελλάδας την Αποκριά.
Τι το ξεχωριστό έχει αυτός ο χορός;
Γύρω από ένα στύλο από όπου κρέμονται χρωματιστές κορδέλες και που συμβολίζει τον Χρόνο, σχηματίζεται ένας κύκλος από δώδεκα χορευτές, που συμβολίζουν τους Δώδεκα Μήνες.
Οι χορευτές που έχουν μονό αριθμό στον κύκλο, δηλ.1,3,5,7,9,11, κινούνται αριστερόστροφα, ενώ αυτά με ζυγό αριθμό, δηλαδή 2,4,6,8,10,12, κινούνται δεξιόστροφα.
Κάθε χορευτής κρατάει από μια κορδέλα την οποία περνάει μια πάνω και μια κάτω από την κορδέλα του χορευτή που βρίσκεται κάθε φορά απέναντί του.
Αν η συνεργασία πάει καλά τότε οι κορδέλες πλέκονται όμορφα γύρω από το στύλο.
Κάθε χορευτής κρατάει από μια κορδέλα την οποία περνάει μια πάνω και μια κάτω από την κορδέλα του χορευτή που βρίσκεται κάθε φορά απέναντί του.
Αν η συνεργασία πάει καλά τότε οι κορδέλες πλέκονται όμορφα γύρω από το στύλο.
Σας μπέρδεψα;
Για πάμε να δούμε πως χορεύουν το γαϊτανάκι τα παιδιά του Μουσικού Σχολείου και του Λυκείου Ελληνίδων Ρεθύμνου μήπως και καταλάβουμε τίποτα!
Για πάμε να δούμε πως χορεύουν το γαϊτανάκι τα παιδιά του Μουσικού Σχολείου και του Λυκείου Ελληνίδων Ρεθύμνου μήπως και καταλάβουμε τίποτα!
Λοιπόν παιδιά... δεν ξέρω αν έμαθα να χορεύω το γαϊτανάκι....
Κατάλαβα όμως, γιατί αυτός ο χορός είναι ξεχωριστός.
Πρώτα από όλα, σε αυτόν τον χορό δεν υπάρχουν πρωταγωνιστές, αλλά ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ.
Έπειτα, το ωραίο αποτέλεσμα επιτυγχάνεται ΜΌΝΟ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ των χορευτών.
Καταλάβατε τώρα γιατί το τραγούδι λέγεται "Το γαϊτανάκι" και γιατί είναι τόσο σημαντικό;
Ξέρετε πως έγινε γνωστό αυτό το τραγούδι; Κατάλαβα όμως, γιατί αυτός ο χορός είναι ξεχωριστός.
Πρώτα από όλα, σε αυτόν τον χορό δεν υπάρχουν πρωταγωνιστές, αλλά ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ.
Έπειτα, το ωραίο αποτέλεσμα επιτυγχάνεται ΜΌΝΟ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ των χορευτών.
Καταλάβατε τώρα γιατί το τραγούδι λέγεται "Το γαϊτανάκι" και γιατί είναι τόσο σημαντικό;
Από μια ιστορία που έγραψε η αγαπημένη συγγραφέας παιδικών βιβλίων Ζωρζ Σαρρή με τον ίδιο τίτλο.
Είναι μια πολύ ωραία ιστορία, για όλα αυτά που είπαμε σήμερα παιδιά.
Αν δεν την έχετε διαβάσει, αξίζει να την διαβάσετε.
Ώρα για χειροτεχνία
Αν σας αρέσουν οι χειροτεχνίες, μπορείτε με μια απλή κόλλα χαρτί να φτιάξετε αλυσίδες παιδιών για το δικό σας γαϊτανάκι.
Δείτε πως, στο επόμενο βίντεο:
Αν σας αρέσουν οι χειροτεχνίες, μπορείτε με μια απλή κόλλα χαρτί να φτιάξετε αλυσίδες παιδιών για το δικό σας γαϊτανάκι.
Δείτε πως, στο επόμενο βίντεο:
Μπορείτε να φτιάξετε πολλές αλυσίδες, να τις ενώσετε σε μια μεγάλη, και να ζωγραφίσετε σε κάθε φιγούρα ένα παιδί από κάθε χώρα που γνωρίζετε. Θα μοιάζει κάπως έτσι:
Δημιουργήστε το γαϊτανάκι σας, τραγουδήστε το τραγούδι, χορέψτε το χορό, ακούστε την ιστορία.
Μα πάνω από όλα παιδιά, να θυμόσαστε το νόημα του τραγουδιού:
η συνεργασία και η αλληλεγγύη είναι η μεγαλύτερη δύναμη των ανθρώπων.